I den halvårlige undersøkelsen blant norske skadeforsikringsselskaper, ser vi på profilen til de viktigste aktørene. Markedsandelene viser hvilke av produktområdene selskapene gjør det bedre i enn sin totale markedsandel i skadeforsikring og også produktområdene sett opp mot sin markedsandel i privatmarkedet (PM).
Gjensidige har en lavere markedsandel i PM enn de har i totalmarkedet.
If Skadeforsikring har en lavere markedsandel i PM enn i totalmarkedet.
SpareBank 1 Skadeforsikring har en høyere markedsandel i PM enn i totalmarkedet.
Tryg i Norge har relativt lik markedsandel i PM som i totalmarkedet.
DNB Skadeforsikring har en høyere markedsandel i PM enn i totalmarkedet.
Eika Skadeforsikring har en relativt lik markedsandel i PM som i totalmarkedet.
Storebrand Skadeforsikring har en høyere markedsandel i PM enn i totalmarkedet
Kilder: Finans Norge, earlyWarning