Forsikring

Storebrand med desidert sterkest vekst i motorvogn privat

Selskapets vekst på hele 20,8 % gir en markedsandel på 4,1 %.

Segmentet «motorvogn privat» har et volum på 18,8 milliarder kroner i Norge og er dermed det største enkeltsegmentet. Markedet har en tolvmåneders premievekst på 6,1 %, noe som er «all time high». De siste tolv månedene økte markedet med 1080 millioner kroner.

Markedsutvikling bil – motorvogn privat. Bestandspremie og tolvmånedersvekst.

Igjen er det prisøkningen som står for mesteparten av økningen i bestandspremiene de tolv siste månedene. Gjennomsnittsprisen økte med 4,44 %, mens antall forsikringer økte med 1,6 %.

Fremtind har en markedsandel på 18 %, inkludert en tolvmåneders økning på 277 millioner kroner. Dette tilsvarer en andel på 25,7 % av ny bestandspremie.

Markedsutvikling bil – motorvogn privat. Tolvmånedersvekst. 

Tryg gjør det relativt bra i motorsegmentet og vokser med 10,8 % eller 265,3 millioner kroner.

Storebrand er den store vinneren og har en vekst på 20,8 %, noe som er mer enn tre ganger markedsveksten. Storebrand tar en andel på 12,3 % av ny bestandspremie.

Markedsutvikling i motorvogn privat, basert på bestandspremie. 

Kilder: Finans Norge, earlyWarning

Leave a Reply