Forsikring

Tryg Norge forbedrer forsikringsresultatet med 33 %

I årets tredje kvartal hadde Tryg Norge et volum på 2276 millioner kroner, 7,6 % høyere enn 3. kvartal 2019.

En forbedret combined ratio på 85,7 % hever forsikringsresultatet fra 245 millioner kroner i 3. kvartal i fjor til 325 millioner kroner i samme periode i år.

Hittil i år rapporterer Tryg Norge en combined ratio på 91,1 % og et forsikringsresultat på 610 millioner kroner, opp fra 371 millioner kroner i samme periode i fjor.

Figur 1: Tryg Norge – utvikling i netto premier og forsikringsresultat i norske kroner.

Det norske privatmarkedet vokser med 11,9 %

«Private Norway reported robust growth, driven by high numbers of customers wanting to change insurer following the collapse of a couple of small players, and continued strong sales from Enter (Tryg’s dedicated car brand in Norway), which capitalised on the robust trend in sales of new and old cars». «Private Norway reported a premiums growth of 11.9% (8.2%) in local currencies, helped by continued strong sales to both NITO and OBOS customers.»

Figur 2: Tryg Norge – kvartalsvis utvikling av nøkkeltall.

Salget av «First Vet» tjenesten er opp 50% fra i fjor

«Total accumulated gross written premiums for this new product in the strategy period are NOK 21m.»

Kilder: Trygs finansrapporter

Leave a Reply