Forsikring

Tryg Norge med sterk økning i netto premier

Netto premier i privatmarkedet økte med 11,3 % i 2. kvartal, med «strong sales from OBOS and NITO customers continued but also from the car sales channel Enter».

Tryg har hevet prisene i næringsmarkedet, og i segmentet for små og mellomstore bedrifter så Tryg «a good development in premium growth which in Denmark was driven by new customers and in Norway primarily the impact of increasing prices with a high level of acceptance.» I segmentet «corporate» ble premiene «impacted by profitability initiatives in Norway which led to a net reduction in premium income of 8.1%».

Tryg Norge hadde netto premier på 2078 millioner i 2. kvartal sammenliknet med 1981 millioner i fjor. Med en lavere combined ratio på 85,5 % øker forsikringsresultatet til 301 millioner kroner. Forsikringsresultatet for første halvår 2020 ble 277 millioner (125 millioner i 2019).

Figur 1: Tryg Norge– utvikling av netto premier og forsikringsresultat i norske kroner.

Skadeprosenten er ned fra 75,5 % i fjor til 71,9 % for 2. kvartal 2020.

Figur 2: Tryg Norge – kvartalsvis utvikling av nøkkeltall.

Tryg tilbyr 3 måneders gratis cyberforsikring etter COVID-19-utbruddet til selskaper på inntil 20 ansatte. Med eProtect kan kundene benytte seg av profesjonell assistanse 24/7 for å begrense datavirus- eller hackerangrep. eProtect dekker det økonomiske tapet i virksomheten ved cyberskader. 300 selskaper har så langt benyttet seg av tjenesten.

Tryg Norge og Enter har utviklet et nytt «cross-selling»-konsept til kunder som kjøper bilforsikring gjennom Enter-kanalen.

Kilder : Tryg finansrapporter

Leave a Reply