Innovasjon

Neobanken 11Onze bygger privat sosialt nettverk for kunder

Den katalanske digitalbanken 11Onze har lansert sitt eget pengefokuserte, Facebook-lignende private sosiale nettverk for kunder.

Det private sosiale nettverket (PSN) gir kundene tilgang til 11Onze’s “Learning Management System” – en samling på over 200 korte, målrettede videoer om finans, økonomi og økonomisk velvære. Det kobler også brukere til bankagenter og deres medkunder, slik at de kan samhandle i La Placa (torget).

I løpet av den nærmeste tiden planlegger banken å legge til flere funksjoner, inkludert en markedsplass for å kjøpe og selge produkter og tjenester, samt crowdfunding og P2P-utlån.

11Onze sier at de ønsker at nettverket skal gi et menneskelig preg til digitale banker, som selskapet hevder er svært transaksjonsmessig og mangler følelsesmessig forbindelse.

James Sene, styreleder i 11Onze, sier: “Vi er en ny kategori av sosiale nettverk med de siste fremskrittene fra Facebook, Instagram, YouTube og LinkedIn pakket inn i et Netflix-format. Dette er et sosialt nettverk om penger, laget i Katalonia. Det vil bli en integrert del av vårt digitale samfunn der enkeltpersoner og små bedrifter kan lære, diskutere og forstå hvordan bankene fungerer.

“Vi har brukt innovativ teknologi som bringer en ekte forbrukeropplevelse til den digitale banksektoren. Fintech-banker har slitt med å holde på forholdet til kunden slik tradisjonelle banker har, og banker har ikke klart å optimalisere seg i den digitale sfæren. Dette gapet vil 11Onze nå tette».

Kilder: Finextra

Leave a Reply