I privatmarkedet for skadeforsikring oppnådde Storebrand en tolvmånedersvekst på 21,3 %. I 3. kvartal alene hadde selskapet en vekst på 5,1 %.
Dette gir selskapet en ny markedsandel på 4,1 % i privatmarkedet.
Privatmarkedet økte med 5,8 % det siste året, hvilket er sterkt, og bestandspremiene økte dermed med 2311,5 millioner kroner i samme periode. Privatmarkedet i skadeforsikring er nå på 42,4 milliarder kroner.
Utvikling i bestandspremie i privatmarkedet – volum og tolvmånedersvekst
Prosentvis tolvmånedersvekst per selskap i privatmarkedet. Basert på bestandspremie.
Tryg har også hatt en sterk vekst den siste tiden og øker sin markedsandel til 13,4 %. Selskapet fortsetter med en vekst på 2,9 % i 3. kvartal.
Markedskonsentrasjonen basert på de fem største selskapene i privatmarkedet er opp 0,6 prosentpoeng over de siste 12 månedene, og er nå på 80 %.
Tabellen viser markedsandeler i privatmarkedet.
Kilder: Finans Norge, earlywarning